Voor- & nazorg Skina
Skina hanteert onderstaande adviezen en is niet aansprakelijk indien deze niet worden opgevolgd:
1. Voor de behandeling
1.1 Vanaf vier weken voorafgaand aan de behandeling de haren niet meer bleken en/of verwijderen met hars of door ieder middel van epileren. Voor de behandeling is het namelijk noodzakelijk dat de haareinden aanwezig zijn in de haarwortel. Scheren of het gebruik van ontharingscrème mag wel.
1.2 De te behandelende zones moeten 1 à 2 dagen voor de behandeling geschoren zijn.
1.3 De te behandelen zones moeten vrij van make-up of andere cosmetica, schoon gewassen en geschoren zijn. Een behandeling bijvoorbeeld net na het sporten kan door hygiënische redenen niet doorgaan.
1.4 Behandelingen rond de schaamstreek kunnen tijdens de menstruatie wegens de gevoeligheid en hygiënische redenen niet doorgaan.
1.5 Maak 1 week voor de behandeling geen gebruik van een zonnebank, zelfbruiningsmiddelen of overmatige zon. Geef veranderende situaties zoals medicijngebruik, zwangerschap, het gebruik van zelfbruiningsmiddelen en zongedrag,… door.
1.6 In bepaalde situaties mogen er geen behandelingen uitgevoerd worden. Voorbeelden hiervan zijn bepaalde chronische of overdraagbare ziektes, open wonden, ontstekingen of zwangerschap. Voor uw veiligheid en gezondheid zal er met u een checklist doorlopen worden zoals genoemd in artikel 1.7 van de algemene voorwaarden.
2. Na de behandeling
2.1 Na de behandeling kunt u direct weer uw dagelijkse activiteiten hervatten.
2.2 Ondanks de nieuwste koeltechniek zou er na de behandeling een lichte zwelling kunnen ontstaan en de behandelde zone zou ook wat rood en gevoelig kunnen worden. Dit verdwijnt al na enkele uren tot 1 dag. Ontzie de eerste uren na de behandeling de behandelde zone zoveel mogelijk en behandel deze de eerste dagen voorzichtig. Koude kompressen kunnen eventueel het brandende gevoel tegen gaan en koelen zo ook de huid.
2.3 Zwem niet en maak geen gebruik van whirlpool en/of sauna tot 48 uur na de behandeling. U mag wel douchen, maar niet te heet. De huid moet namelijk tot rust komen.
2.4 Maak tot 1 week na de behandeling geen gebruik van een zonnebank, zelfbruiningsmiddelen of overmatige zon.
2.5 Bescherm de huid in geval van overmatige zon met een zonbescherming met een factor van ten minste 30.
2.6 Gebruik de eerste 2 dagen geen deodorant na het behandelen van de oksels.
2.7 Drink veel water. Dit helpt namelijk het lymfesysteem om de vernietigde haarfollikels op te ruimen.
2.8 Nooit krabben en wrijven. Hierdoor kunnen onnodig korstjes ontstaan en die zouden kunnen leiden tot pigmentverschuivingen of littekens.
2.9 Trek en pluk niet aan de haartjes. Deze vallen namelijk vanzelf uit.
2.10 Verwijder nieuwe haargroei niet door te harsen of door ieder middel van epileren. Scheren mag wel alsook het gebruik van ontharingscrème na twee weken.
Algemene voorwaarden
Skina hanteert onderstaande algemene voorwaarden:
1. Algemeen
1.1 In deze voorwaarden wordt onder “Skina” verstaan Skina gevestigd in de Boterbloemstraat 2, 8820 Torhout, België.
1.2 In deze voorwaarden wordt onder “cliënt” verstaan degene die Skina opdracht geeft tot behandeling.
1.3 In deze voorwaarden wordt onder “cliënt” tevens verstaan diens wettelijk vertegenwoordiger.
1.4 In deze voorwaarden wordt onder “behandeling” verstaan de behandeling voor definitieve ontharing met behulp van de door Skina te hanteren laser en bijbehorende hulpmiddelen.
1.5 Deze voorwaarden maken onderdeel uit van iedere overeenkomst tussen de cliënt en Skina.
1.6 Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing in het geval Skina voor de uitvoering van de opdracht derden betrekt.
1.7 Het intakeformulier wat u voorafgaande uw eerste behandeling heeft gelezen en ondertekend maakt ook onderdeel uit van de algemene voorwaarden en zal doorlopen worden ter plekke voorafgaand de eerste behandeling.
2. Overeenkomst
2.1 De overeenkomst tussen Skina en de cliënt behelst de opdracht van de cliënt aan de Skina tot behandeling.
2.2 Skina is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk en/of ongebruikelijke verlangen van de cliënt en mag weigeren een behandeling uit te voeren.
3. Toestemming
3.1 De cliënt verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandelingsovereenkomst schriftelijk, onvoorwaardelijk en zonder voorbehoud toestemming daartoe aan Skina door het invullen en ondertekenen van het intakeformulier van Skina voorafgaand de eerste behandeling.
3.2. De cliënt verleent onvoorwaardelijk en zonder voorbehoud – gelet op de zorgvuldigheid – toestemming voor de registratie van zijn persoonsgegevens en medische gegevens die relevant zijn voor de behandeling en de afwikkeling van de behandeling.
3.3 Skina kan van de cliënt verlangen dat deze zijn toestemming schriftelijk bevestigd.
4. Informatie
4.1 De cliënt dient Skina tijdig op de hoogte te brengen en houden van alle informatie die voor een goede uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is.
4.2 Geef veranderende situaties zoals medicijngebruik, zwangerschap, het gebruik van zelfbruiningsmiddelen en zongedrag,… door vóór aanvang van de behandeling.
5. Tarieven
5.1 Tarieven gelden, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke overeenkomst, voor de duur van een kalenderjaar en kunnen jaarlijks worden aangepast en/of worden geïndexeerd.
6. Betaling
6.1 De cliënt betaalt direct na de behandeling contant of via payconiq.
6.2 De betalingsverplichting wordt niet opgeschort doordat de cliënt een klacht tegen Skina indient over de behandeling, tenzij Skina instemt met de opschorting van de betalingsverplichting.
7. Annulering en verhindering
7.1 Skina is niet verantwoordelijk voor verhindering.
7.2 In het geval de cliënt verhinderd is voor een afspraak dient zij dit uiterlijk achtenveertig (48) uur tevoren bij Skina te annuleren of te wijzigen.
7.3 Zegt de cliënt niet of niet tijdig af, dan zal Skina de volledige behandelkosten bij betreffende cliënt in rekening brengen.
7.4 Afspraken dienen per e-mailbericht naar info@staging.skina.be of telefonisch naar +32 (0)470 34 57 66 te worden geannuleerd of gewijzigd. De annulering of wijziging wordt geregistreerd op het moment dat de annulering door Skina is ontvangen. Indien cliënt haar afspraak telefonisch wil annuleren of wijzigen valt dit binnen de verantwoordelijkheid van de cliënt. Het telefonisch niet bereikbaar zijn van Skina kan geen reden zijn van het niet tijdig afzeggen of wijzigen van de afspraak.
7.5 Skina is genoodzaakt om de behandeling in te korten mocht u later aanwezig zijn. Bij binnenkomst van 15 minuten of later zal de hele behandeling in rekening gebracht worden.
8. Aansprakelijkheid
8.1 Indien zich bij de behandeling, waaronder tevens te rekenen het niet, niet volledig of niet tijdig uitvoeren van een behandeling, een gebeurtenis voordoet die tot aansprakelijkheid van Skina leidt, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop de door Skina afgesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft. Skna is evenwel niet aansprakelijk in het geval op het moment waarop de gebeurtenis zich voordoet, de cliënt in gebreke is met de nakoming van enige verplichting jegens Skina.
8.2 Skina is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat er door de cliënt onjuiste en/of onvolledige informatie verstrekt is over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
8.3 Skina is niet aansprakelijk voor verbranding en/of beschadiging aan de huid door o.a. tatoeages, piercings, moedervlekken en/of pigmentvlekken.
8.4 Skina is niet aansprakelijk voor (verergerde) pigmentatie op huid na de behandeling(en).
8.5 Skina is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
9. Garantie
9.1 Skina kan geen enkele garantie geven over de hoeveelheid haarreductie na de behandeling(en) dan wel het aantal behandelingen voor het bereiken van de gewenste haarreductie of het niet aanslaan van de behandeling(en).
9.2 Skina kan geen enkele garantie geven indien de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd zoals genoemd in artikel 1 en 2 van de voor- & nazorg.
9.3 Skina kan geen enkele garantie geven indien de cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
9.4 Skina kan geen enkele garantie geven op gewenst resultaat gedurende het behandeltraject indien de cliënt niet consequent is in het opvolgen van de afspraken zoals geadviseerd, de afspraak wijzigt of annuleert en er niet op korte termijn een nieuwe afspraak ingepland kan worden.
10. Beschadiging, diefstal & gedragscode
10.1 Skina heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur, producten beschadigt of schade toebrengt in en rondom het pand.
10.2 Skina heeft het recht de behandeling per direct stop te zetten in geval van enige vorm van agressie, geweld, discriminatie, intimidatie, bedreiging, of seksuele uitingen en/of handelingen.
10.3 Skina meldt diefstal, opzettelijke schade en ongewenst gedrag zoals genoemd in artikel 10.2 altijd bij de politie.
10.4 Er geldt een volledig rookverbod in de praktijk en de omringende ruimtes.
11. Klachten
11.1 In geval van ontevredenheid of een klacht van de cliënt over de behandeling door Skina, meldt de cliënt dit direct, althans binnen 48 uur. Skina en de cliënt spannen zich vervolgens beiden in om ter zake tot een oplossing te komen.
11.2 Een klacht zoals genoemd in artikel 9 van deze algemene voorwaarden dient door cliënt per e-mail naar info@staging.skina.be ingediend te worden.
12. Nietigheid
12.1 In het geval enige bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.
13. Toepasselijk recht
13.1 Op de tussen Skina en de cliënt gesloten overeenkomst, en op eventuele nadere, ter uitvoering daarvan gesloten overeenkomsten, is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing.
13.2 De versie die van toepassing is, is steeds de laatst gedeponeerde versie of de versie die van kracht was tijdens het tot stand komen van de overeenkomst.
13.3 In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden is telkens de Nederlandse tekst bepalend.
14. Wijziging
14.1 Skina behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
14.2 Wijzigingen worden schriftelijk of elektronisch per e-mail ter kennis van de cliënt gebracht en treden één (1) maand na dagtekening van die bekendmaking in werking, tenzij in de bekendmaking anders is vermeld. Indien de cliënt niet binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de voorwaarden, wordt de cliënt geacht de wijziging te hebben geaccepteerd. Indien de cliënt binnen één (1) maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging van de voorwaarden, vormt dat een grond voor ontbinding van de overeenkomst.